Hvad skal jeg betale, hvis min returnering ikke fremgår af fakturaen?

Har du registreret din retur med QR-kode/returkode via vores webreturside ellos.dk/returns, trækkes returen fra din faktura, når du har afleveret den hos dit udleveringssted. Inden for 24 timer opdateres fakturaen på elpy.com og i elpy-appen. Webretur tilbydes ikke for alle typer varer. Hvis det ikke tilbydes, trækkes returen fra din faktura, når den er modtaget og behandlet af vores returafdeling.

For visse betalingsmåder kan du sætte din faktura på pause (afventer retur) på elpy.com og behøver derfor ikke betale, før returen er færdigbehandlet. Hvis det er muligt at sætte fakturaen på pause, vil dette blive vist under "Betalingsalternativer", når du er logget ind på elpy.com. Hvis muligheden mangler, kan du i stedet selv trække beløbet for den returnerede vare/varer fra fakturabeløbet. Læg derefter 45 kr til i returfragt pr. returneret postpakke. Hvis du har returneret større/tungere varer (f.eks. møbler), lægger du i stedet 340 kr til i returfragt. Betal derefter det nye beregnede beløb.

Hvis du er usikker på, hvad der regnes som en større/tungere vare, kan du se, hvad du betalte i fragtgebyr på din ordrebekræftelse. Hvis fragtgebyret for varen var over 230 kr, betragtes det som en større/tungere vare og koster derfor mere at returnere. Hvis den returnerede vare er en reklamation, og den godkendes af vores returafdeling, betaler du naturligvis ingen returfragt. Så snart returen er færdigbehandlet, opdateres fakturaen på elpy.com og i elpy-appen.