Ifølge Købeloven har du som privatforbruger ret til at reklamere over fejl ved en vare inden for to år fra den dag, du modtog varen. Du skal reklamere inden for rimelig tid efter at have opdaget fejlen og inden for to måneder anses altid for en rimelig frist. Vi håber dog, at du ikke venter med at kontakte os, men gør det hurtigst muligt for at få hjælp.
For at have ret til at reklamere over en fejl skal den være oprindelig og ikke skyldes, at du har brugt varen forkert. Forværre heller ikke en fejl ved at fortsætte med at bruge varen efter at have opdaget fejlen. Har du modtaget en anden vare end den du har bestilt, betragtes det naturligvis som en reklamation.
Hvis varen blev leveret med en defekt del (f.eks. et ben til en sofa eller hvis der mangler skruer), kan det i visse tilfælde være muligt for os at sende dig en ny del i stedet for at du returnerer hele varen. Kontakt kundeservice, så vender vi tilbage med forslag til løsning afhængig af fejltypen. Accepterer du et eventuelt prisfradrag/erstatning som løsning, giver du afkald på fremtidig reklamations- og returret for den specifikt kompenserede fejl.
For de fleste typer varer får du en tilbagebetaling, så snart den fejlbehæftede vare er kommet tilbage til os, og vores returafdeling har godkendt reklamationen. For nogle varetyper (f.eks. elektroniske produkter) reparerer vi varen eller sender dig en ny. Hvis vi ikke kan reparere varen/har varen på lager, får du pengene tilbage. Dog kan du i enkelte tilfælde blive bedt om at betale en rimelig erstatning for den tid, du har kunnet bruge varen, hvilket så trækkes fra det beløb, du får tilbage.
Hvis din reklamation godkendes, refunderer vi varens evt.fragtgebyr/tillægsgebyr, som du betalte, da du foretog din bestilling. Hvis du bestilte andre varer samtidig med den reklamerede vare, refunderer vi dog ev.ikke fragtgebyr/tillægsgebyr, da gebyrerne er uafhængige af antallet af varer, du har bestilt. Du betaler selvfølgelig ikke noget for at returnere varen til os. Tilbagebetalinger sker via den samme betalingsmetode, som du brugte til din bestilling. Hvis din reklamation afvises af vores returafdeling, sendes varen tilbage til dig.
Læs mere her: Hvordan reklamerer jeg en vare? og Hvad gør jeg hvis min vare er transportskadet?